Op woensdag 21 november heeft de Lelystadse Uitdaging samen met het bedrijfsleven (en een flink aantal leden van Bedrijfskring Lelystad!) ruim 200 Lelystedelingen die geen ruimte hebben voor leuke extra’s, een Verwendag aangeboden. 55 bedrijven en organisaties hebben zich samen met vrijwilligers ingezet om deze inwoners een leuke, zorgeloze en ontspannen dag te bezorgen.
Uitdaging XXL; Verwendag 2018
Een grote groep inwoners van Lelystad heeft moeite met rondkomen. Voor hen is het lastig om in de basisbehoeften te voorzien en is er geen ruimte voor leuke extra’s. Tijdens de Verwendag is deze groep in het zonnetje gezet. Tijdens het event werd men verwend met o.a. een nieuw kapsel, make-up, een manicure of een heerlijke massage. Ook was er entertainment en diverse leuke workshops, een kindertheater en een optreden van zanger Roy Oostweegel. KFC toverde de Hanzeborg om tot een restaurant op locatie. Aan het einde van de dag kreeg iedere bezoeker een Lelypas ter waarde van €10.
Bedrijfsleven geeft massaal gehoor aan oproep om prijzen beschikbaar te stellen
Om deze dag compleet te maken was er een verloting met prachtige prijzen. Bijvoorbeeld een gloednieuwe fiets beschikbaar gesteld door Heynen Systems, Zwemmen in de Koploper met het hele gezin, een theatervoorstelling in het Agora Theater, een beautybehandeling bij Aestas, een high tea bij Hajé in het Natuurpark of een diner voor twee bij restaurant Applaus. Of wat dacht je van een kinderfeestje op Lelystad Airport of toetjes maken in de zuivelfabriek bij FarmDairy, een unieke beleving. Het bedrijfsleven uit Lelystad heeft massaal gehoor gegeven aan de oproep om cadeau’s beschikbaar te stellen, niemand gaat met lege handen naar huis en kan op een later moment nog genieten van een uitje in Lelystad. Er zijn meer dan 250 prijzen beschikbaar gesteld. Simone Veldt, manager van de Lelystadse Uitdaging: “Een fantastisch gebaar en het laat zien dat we in een stad leven waar we naar elkaar omkijken en aandacht hebben voor elkaar. Het bedrijfsleven heeft massaal gehoor gegeven aan de oproep en door samen te werken kun je ontzettend veel bereiken”.
VIP-avond Groene Sluis
Om 18:00 stond de bus klaar om iedereen naar de VIP-avond in de Groene Sluis te brengen. Ieder huishouden krijgt €10,- shoptegoed en 25% korting op kleding om bijvoorbeeld zo vlak voor kerst, voordelig kerstinkopen te doen. Voor de liefhebber is er een make-over en staan er stylisten en visagisten klaar om de gasten om te toveren tot echte sterren. Er zijn professionele fotografen aanwezig om mooie foto’s te maken. “Quote Janneke Pikkert”
VIP-avond Groene Sluis
Om 18:00 stond de bus klaar om iedereen naar de VIP-avond in kringloopwinkel De Groene Sluis te brengen. Ieder huishouden kreeg €10,- shoptegoed voor kleding en 25% korting op het hele assortiment. Voor de liefhebber was er een make-over en stonden er stylisten en visagisten klaar om een advies te geven en om de gasten om te toveren tot een echte ster. Door de professionele fotografen werden ze vastgelegd, zowel op de rode loper als voor foto’s die nodig zijn voor persoonlijke C.V.’s. ‘Met elkaar laten we deze dag zien dat alle aanwezigen gezien worden, er toe doen en meetellen, wat hen achtergrond ook is. Als maatschappelijk betrokken organisatie willen we graag deze positieve boodschap benadrukken en versterken.’ Janneke Pikkert, projectcoordinator De Groene Sluis.
De Lelystadse Uitdaging helpt mensen vooruit
De Lelystadse Uitdaging organiseert dit evenement om zo aandacht te vragen voor het thema Armoede. Voor mensen die structureel in een situatie van armoede leven, is vooral het gevoel niet mee te kunnen doen aan het gewone leven een grote last om te dragen. Tijdens het Uitdaging XXL event wil de Lelystadse Uitdaging daar aandacht aan schenken door samen met het Lelystadse bedrijfsleven een dag vol ontspanning te bieden aan Lelystedelingen.
Bij de organisatie van dit evenement zijn stichtingen betrokken die met de gekozen doelgroep werken en daar kennis en ervaring mee hebben. De lokale partners zijn Welzijn Lelystad, Gemeente Lelystad en Stichting IDO. Via deze partners bereiken ze de gezinnen en individuen die deze dag goed kunnen gebruiken. “Het is prachtig om samen met het Lelystadse bedrijfsleven de handen in één te slaan. Mensen moeten soms het hele jaar lang al stil staan bij wat ze uitgeven. Het is heel confronterend als er nooit iets mogelijk is. Samen kunnen we ervoor zorgen dat dat één dag in het jaar even anders is. Dat is een heel mooi cadeau.” Veerle Rooze, directeur Stichting IDO Lelystad.
Met dank aan het bedrijfsleven
De Lelystadse Uitdaging is een bedrijvennetwerk dat zich graag inzet voor de maatschappij. Zij zijn de uitdaging aangegaan om een Verwendag te organiseren. Matchgroepleden Dennis Geerlings van Topfit en Huong Nguyen van de VN Apotheek namen deel aan het projectteam. Daarnaast hebben alle betrokken bedrijven van de Lelystadse Uitdaging hun netwerk opgeroepen om een aanbod te doen. Dennis Geerlings: “Het heeft nogal wat in de voorbereiding gevraagd, maar dat is het volledig waard geweest. Zeer dankbaar om alle deelnemers zo enthousiast naar huis te zien gaan”. Huong Nguyen: “Ik zet mij graag in om mensen een zorgeloze dag met plezier te kunnen bieden”. In de organisatie van het evenement werd de Lelystadse Uitdaging ondersteund door het team van City Marketing Lelystad.