Branding Flevoland van start

24/09/2020

‘Laten zien dat we trots zijn op Flevoland’

Het verhaal van Flevoland verder uitdragen. Flevoland sterker en eenduidiger in de etalage zetten. Tal van partijen waaronder Bedrijfskring Lelystad slaan – op initiatief van ‘Branding Flevoland’ - de handen ineen om dit te bereiken. Gedeputeerde Jop Fackeldey gaf woensdag 23 september het startsein voor de gebiedspromotie, waarbij ook het platform www.inflevoland.nl werd gelanceerd.  

De Flevolandse citymarketingorganisaties, bedrijfsleven, organisaties in cultuur en sport, Horizon Flevoland en Visit Flevoland zijn vertegenwoordigd in brandteam Flevoland. Zij gaan samen eenduidig het Verhaal van Flevoland vertellen. En dan vooral buiten de provinciegrenzen. Doel: het imago van Flevoland versterken. Laten zien dat het hier goed wonen, werken, ondernemen, leren en recreëren is.

Partijen in Flevoland geven aan dat het imago van Flevoland invloed heeft op hun eigen organisatie. Bedrijven en instellingen hebben moeite om personeel van buiten Flevoland aan te trekken, omdat ze Flevoland niet kennen of er een verkeerd beeld van hebben. Flevoland heeft hen veel te bieden. De logistieke hotspot, de steden, agrofood, maritiem, vernieuwende technieken zoals stroken- en sojateelt. Voorbeelden van prachtige initiatieven en projecten die zich buiten Flevoland presenteren.


(V.l.n.r.: Rinkje Tromp (Visit Flevoland), Annemarie Penders (Cultuurbedrijf NOP), Elise de Haas (Horizon Flevoland), Jop Fackeldey (Gedeputeerde Staten Flevoland), Nik Smit (Almere City Marketing), André de Vries (BedrijvenKring Urk), Barry Porsius (City Marketing Lelystad), Jacqueline Lijs (Dronten Marketing).

Trots gevoel

Dit initiatief wordt door het gebied gedragen en door het brandteam gefaciliteerd. Dat wil samen met de gebiedspartners Flevoland vanuit een ‘trots gevoel’ in de etalage zetten. Vanuit die Flevolandse trots vertellen over de mooie ervaringen van bewoners en successen en ambities van ondernemers. Het platform www.inflevoland.nl is de basis voor toekomstige campagnes en andere activiteiten.

Leef, groei en bezoek

Het platform is een inspiratiewebsite voor potentiële bewoners, ondernemers, studenten, werkzoekenden en toeristen. De plek waar je geïnspireerd en uitgenodigd wordt dat unieke van Flevoland te ontdekken: om te leven, te groeien of te ontspannen. Het platform wil vooral inspireren en je doorverwijzen naar plekken waar je meer informatie kunt vinden. Verder is naast het platform alles erop gericht om Flevoland buiten Flevoland eenduidig - vanuit hetzelfde verhaal en merk - te laten zien. Zeer binnenkort start het brandteam bijvoorbeeld een campagne om te laten zien dat Flevoland heel veel te bieden heeft.

Samenwerking

Het brandteam wil samen met gebiedspartners de zichtbaarheid van Flevoland vergroten. Vooral bij de doelgroepen die aan het nadenken zijn over een volgende stap in hun persoonlijke, zakelijke of werkzame leven. Het verhuizen met je gezin of bedrijf, bijvoorbeeld. Gaan studeren, of als jong professional uitkijkend naar een nieuwe baan. 
“Flevoland is een unieke provincie en het verhaal van Flevoland kunnen we met elkaar sterker en eenduidiger uitdragen. Het is mooi dat de gebiedspartners de handen ineengeslagen hebben om Flevoland in de etalage te zetten als provincie waar je de ruimte hebt om idealen te realiseren”, besluit gedeputeerde Jop Fackeldey van de provincie Flevoland.

Meer weten? Mail naar info@inflevoland.nl. Of breng snel een bezoek aan www.inflevoland.nl.